Hatiku Terluka

Share it Please
Hatiku selalu sahaja terluka
Darah rohaninya selalu sahaja mengalir basah
Sering sahaja lukanya belum sembuh, terluka lagi dan berdarah
Bagaimana hatiku luka berlaku
Aku akan ceritakan kepadamu wahai kawan-kawanku
Apabila mendapat kesusahan, hatiku resah gelisah, maka lukalah hatiku
Adakalanya di atas kelukaan berlaku pula lagi luka yang baru
Luka yang bertimpa-timpa kepada hatiku, sakitnya bertambah perit dan parah
Iaitu jika orang menghina aku hatiku sakit
Ia luka lagi apabila sekali-sekala orang memujiku
Hatiku berbunga, aku rasa aku luarbiasa
Darah rohaninya bertambah banyak, lukanya bertambah merebak
Di dalam kehidupanku sekali-sekala aku mendapat kejayaan
Aduh megah pula datang menyerang, luka hatiku bertambah parah
Menjadikan hatiku bertambah tidak tenang dan senang
Di dalam pergaulan aku lihat ada orang yang mendapat kesenangan dan kejayaan
Hasad dengkiku pun datang, hatiku meradang,
luka hatiku bertambah parah dan bernanah
Penyakit hatiku bertambah parah dan kronik
Hingga kehidupanku sentiasa gelisah
Apakah ada doktor kerohanian yang boleh mengubatinya?
Agar sebelum aku mati penyakit hatiku sembuh
Supaya di waktu itu Tuhan pun redha denganku
Kerana penyakit hatiku sudah pulih dan bersih
Maka selamatlah aku daripada kemurkaan dan Neraka-Nya

No comments:

Post a Comment