Diburu sindrom dosa

Share it Please
Aku sedih kerana aku di dalam sindrom diburu dosa
Bangun-bangun tidur sahaja teringat dosa
Di dalam bilik air terasa berdosa
Bahkan lepas ibadah sembahyang pun terasa membuat dosa
Membuat dosa di dalam sembahyang
Selepas bercakap terasa membuat dosa, terasa saya mengada-ngada
Apatah lagi apabila membuat dosa, memanglah nyata sekali membuat dosa
lebih-lebih lagi sangat sedihnya
Apabila terkenang di waktu baligh hingga ke hari ini memanglah di dalam dosa
Lagi-lagilah menghantui fikiran dan perasaanku hingga ke tua
Kadang-kadang sering terasa sudah terjebak dengan syirik
Syirik yang sangat aku takuti
Lebih-lebih lagilah susahnya hati ini
Menggelodak tidak menentu
Maka syahadah pun diucap berulang-ulang kali
Begitulah gelombang hatiku setiap hari
Rasa tenang dengan dosa tidak akan berlaku
Dikocak selalu oleh rasa berdosa
Hatiku sangat terganggu, orang lain tidak tahu
Begitulah aku ini sentiasa diburu oleh dosa

No comments:

Post a Comment