Fikiran diganggu oleh dosa

Share it Please
Hatiku tidak susah di waktu aku dihina
Aku tidak bersedih di waktu aku menderita
Aku tidak sedih di waktu aku disisih
Jiwaku tidak menderita ketika aku ditohmah dan difitnah
Aku tahu itu semua pembersihan dosa
Tapi aku sedihkan dosa-dosaku yang kulakukan
Orang yang macamku ini sudah pasti tidak terlepas daripadanya
Yang aku sedihkan kesalahan dan kesilapanku
Bahkan dosa-dosaku itu setiap hari memburuku
Aku takut pintu Syurga tertutup bagiku
Pintu Neraka terbuka untuk aku
Aduh! Tuhan, tidak ada erti kekayaan, kesenangan
Kalau dosa tidak diampunkan
Itulah yang mengganggu aku selalu wahai Tuhan
Jiwaku tidak tenang dibuat oleh dosa
Dosa-dosa itulah yang mengganggu fikiranku
Tuhan, maafkan aku!
Tuhan, ampunkan aku!
Kalaupun bukan dengan rahmat-Mu, tapi dengan kemaafan-Mu

No comments:

Post a Comment