Alangkah Hinanya Aku

Share it Please
Alangkah Hina Dan Lemahnya Hamba-Mu Tuhan! Alangkah hina dan lemahnya hamba-Mu ini Langsung tidak ada kuasa dan kudrat...
Kuasa dan kudrat sepenuhnya adalah milik-Mu

Jika di waktu aku duduk

Aku boleh Engkau menjatuhkan

Aku boleh Engkau matikan

Dan aku boleh Engkau lalaikan

Di waktu rehat-rehat

Engkau boleh jadikan aku pening kepala dengan tiba-tiba

Aku boleh jatuh

Aku boleh tidak sedarkan diri bahkan boleh mati

Di waktu sedang aku makan

Engkau boleh tercekikkan aku

Boleh aku tercekik tulang

Boleh bila-bila masa sahaja di waktu itu aku tumbang

Di waktu bercakap-cakap, Engkau boleh buat apa sahaja denganku

Engkau boleh lupakan aku tentang sesuatu yang hendak dicakapkan

Boleh di waktu itu aku terbatuk-batuk

Boleh rebah di waktu itu

Di dalam masa tidur

Engkau boleh tidurkan aku terus tidur

Iaitu daripada mulanya aku tidur kecil terjadi tidur besar

Atau bangkit-bangkit tidur terus sahaja mati

Itu terpulanglah kepada Engkau

Engkau boleh buat apa saja kepadaku

Di mana aku berada, di waktu bila, di dalam keadaan apa

Macam-macam Engkau boleh jadikan aku

Manalah ada kuasa padaku

Sedikit pun tiada kudratku

Kerana itulah nasibku seluruhnya aku serahkan kepada-Mu

Kesihatanku, makan minumku, keselamatan aku, aku serahkan kepada-Mu

Kerehatanku, kesenanganku dan kebahagiaanku

Aku yakin Engkau tidak menzalimi hamba-hamba-Mu

Kalau begitu, seluruh hidup matiku

Aku serahkan kepada-Mu

Kerana aku langsung tidak ada kuasa apa-apa

Terserahlah kepada-Mu Tuhan

Tapi aku baik sangka dengan-Mu.

No comments:

Post a Comment