Tersalah Memberi Cinta

Share it Please
Ramai org tersalah bagi takut dan cinta,
memberi ketakutan dan kecintaan yang tidak ada kuasa,
Cinta dan takut kepada manusia dan benda2 yang tidak bernyawa,
Yang tidak dpt menjaga,mengawal,menyelamatkan dan membahagiakan manusia,
Memberi seluruh harapan kepada makhluk ciptaan Tuhan,
... Tidak ada sedikit pun di ruang hatinya rasa cinta dan takut kepada Tuhan penciptanya,
Tuhan yang Dia adalah sumber sgala-galanya,
Padahal manusia,harta,pangkat dan entah apa lagi benda yang menjadi pujaan manusia,
Tidak dapat pun membendung penyakit,
tidak dapat menahan kehilangan harta,
Perkara dan benda yang dipuja,tidak dapat menghalangnya daripada bencana alam,difitnah dan dibunuh org,
Kerana itulah manusia di dunia menderita di dalam kesenangan,
Ketakutan di dalam kemewahan,
Adakalanya perempuan yang menjadi kecintaannya menghambanya atau menghkhianatinya,
Kerana itulah huru hara dan gejala gejala yang menakutkan sengaja Allah biarkan bermaharajalela,
Seolah olah Tuhan berkata:
Kalau Aku bukan menjadi kecintaan dan ketakutan engkau, Aku tidak ada di dalam kamus hidupmu,
Kalau Aku sudah tidak diperlukan lagi,
Sekarang Aku hendak serahkan kepada engkau
Manusia,betina dan harta benda yang menjadi kecintaan dan ketakutan engkau,
Menjaga segala urusan hidup engkau,
Mampukah perkara-perkara dan benda-benda itu menjaga engkau?
Aku berlepas diri
Sekarang risiko yang terjadi kerana manusia sudah tidak ada pergantungan dgn Tuhan
Manusia sedang berhadapan dgn neraka dunia di dalam kemajuan...[/

No comments:

Post a Comment